Måndag..

Jag är inget måndagsfan, men jag var åtminstone glad åt att se att jag igen fått en hel del nya kommentarer här på bloggen och en hel del nya subscribers på YouTube. Sånt värmer alltid.
Igår blev det ingen bloggning för mej eftersom jag passade på att städa och göra litet julfint istället.
Jag var även in en sväng på Asos och klickade hem ett antal olika sorters lösögonfransar, bla. Dom här:

Jag har börjat tycka att allt detta med lösögonfransar är jätte kul, nu när jag faktiskt lyckats lära mej hur man sätter dit dom. Det är nog det aldra svåraste med make up, kan jag konstatera. Haha.
Kul är det hur som helst, särskilt för alla som i likhet med mej inte har särskilt långa och fina fransar själva. Är det många av er som använder lösfransar ofta? Eller är ni nyfikna på hur man egentligen skall göra för att få dom på plats? Tänkte göra nån sorts liten tutorial med det kanske. Hade det varit en bra idé? Vad tycker ni?

En av mina läsare undrade också om jag kunde göra en stodent/bal look. Det låter som en kul idee, men jag vet inte riktigt vad som en student eller bal look är? Jag gissar något i stil med en bröllopslook fast kanske litet mörkare? Ganska naturliga färger och så? En sån look gör jag gärna, och skall ta itu med det vilken dag som helst=).

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har lösögonfransar hemma men som jag aldrig har använt. Jag vågar inte, haha! Är lite rädd för limmet och att jag ska limma ihop ögonen eller limma på dom riktiga fransarna och så torkar det ihop eller nåt... :/

Så en tutorial - ja tack! :)

2008-12-08 @ 14:24:13
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: sofia

hej:) okej jo ganska naturliga färger skulle vara snyggt på själva studenten, då jag tänkte ha en vit klänning och se lite sådär sommarsnygg ut. Men på balen tänkte jag nog något åt det lite svarta hållet men även lite glittrigt kanskedå jag tänkte ha en mörkblå klänning. själv brukar jag oftast använda ganska så jordnära färger. // sofia

2008-12-08 @ 17:25:40
URL: http://sedigispegeln.blogg.se/
Postat av: Malin

Skulle vara jätte kul om du visade hur man fixar de där med lösögonfransar för jag skulle jätte gärna vilja prova.. men jag kan ju inte alls sånt där.. xD

Kram!

2008-12-08 @ 21:22:27
URL: http://maulun.blogg.se/
Postat av: Jenilita

HEj gumman!!! ja jag har aldrig varit i kina så det ska bli jätte kul! Men vegas har ja varit mycket o det e en fantastisk stad dit tycker ja allt du ska åka någon gång i livet!! Du skrev att du använde extensions med tejp som du bytte ut varje månad? vilken typ av hår o va för tejp? va köper du det? ja vill prova det nästa gång!!! Ja tycker tvärt imot dej hehe lösögonfransar e lätt att sätta på men sminket i sej är verkligen en kamp. Ögonskugga e min svaga sida!! såg din pamela look på youtube det va jätte snyggt och så likt! DU tycks passa i alla färger på ögonen!! avensjuk!!! hehe ha en bra måndags kväll bamsekram jenilita

2008-12-08 @ 21:42:32
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Nostalchic

jag vill jätte gärna lära mig hur man sätter på lösögonfransar för jag är verkligen helt värdelös på det. Lina min kompis brukade hjälpa mig när vi skulle glamma upp oss ibland, men nu bor hon i Stockholm och jag får leva med mina egna. Keep up the good work. jag gillar verkligen din blogg och du e jätteduktig.



Kram

2008-12-10 @ 09:29:30
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0