Nytt smink och extentions.

Idag fick jag äntligen hem Mac sminket som jag beställt för sisådär tre veckor sedan. Jag höll redan på att bli ganska förbannad och trodde att jag gått och blivit grund lurad när jag inte fick hem nåt. Nu idag fick jag dock ett litet paket som innehöll 9 av de 15 produkterna jag beställt. Resten var tydligen slut. Blev dock lovad att få tillbaka pengarna som de produkter som saknades var värda. Vi får hoppas att det löftet håller i sej. Litet missnöjd är jag trots allt eftersom det var många grejer som jag väldigt gärna ville ha som inte var med pluss att det faktiskt tog väldigt lång tid för paketet att komma fram. Priserna hade jag dock inget att klaga på, mycket lägre än i butiken, och grejerna var inte för gammla eller skadade.

Här var det jag beställde: (från vänster)
Pigment i färgen Viz-a-Violet (Ett limited edition pigment i en underbar färg som är väldigt svårt att få tag på.)
Pigment i färgen Helium (Ljus rosa, jätte fin färg, men har litet för stora glitterkorn för min smak)
Läppstift i färgen Gilty Kiss
Gloss Coat i färgen Pink Iridesece ( Ett pro-lipgloss i en fin rosapärl färg.)
Ögonskugga i färgen Clarity (stark matt turkos)
Ögonskugga i färgen Gorgeous Gold (guldgul med litet grönaktigt skimmer)
Ögonskugga i färgen Digit (ljusviolett pärl färg)
Ögonskugga i färgen Surreal (ljust smaragdgrön med guldskimmer)
Ögonskugga i färgen Jest (beige-aprikos-rosa med silver skimmer)

Sen tänkte jag också passa på att svara på Jenilitas fråga om mina extentions.

Jag gör alltså mina extentions med silikonträns och tejp. Jag har haft denna typ av extentions i nästan två år nu och jag tycker att det har funkat jätte bra. Ibland tar jag ut dom helt och låter håret vila litet, men i det stora hela har jag alltid extentions. Jag förlänger inte egentligen mitt hår särskilt mycket utan lägger bara i litet för att få det att se tjockare ut. Jag har världens fulaste och tunnaste hår nämligen haha.
När jag lägger ganska stor vikt vid att det skall se så naturligt ut som möjligt så jag är rätt noggran när jag klipper in mina extentions i håret när dom är nya, och sedan när jag byter ut tejpen håller jag koll på vilka extentions som skall sitta var i håret.
Jag använder ca 11/2 påse hår med silikonträns för en förlängning. För mej som har så tunnt eget hår känns det ganska lagom och det ser inte ut som om jag har onaturligt mycket hår. Har man tjockare naturligt hår och mer vill satsa på att förlänga behövs det nog litet mer hår för att det skall se bra ut.
Mina extentions är lätta att sätta fast. Man klipper till två ca fem cm långa bitar av tränsen och på dom limmar man på av det dubbelsidiga hårtejpen. Sedan drar man en vågrät rak bena i håret där man vill fästa slingan och limmar på den första delen av tränsen på håret. Efter det lyfter man upp hårslingan försiktigt och limmar på den andra hårslingan så att tejpen kommer mot varandra och litet av det egna håret kommer imellan.
Litet svårt att förklara såhär i ord kanske.. Hmm. Om det finns intresse kunde jag kanske göra en video nästa gång jag byter ut mina extentions?!
Orsaken till varför jag använder denna metod istället för vaxet är att jag upplever att det sliter mindre på mitt eget hår, och dessutom gårdet både snabbare och enklare att lägga i.
Jag brukar köpa mitt hår och tejp från www.happyhair.se
Hoppas detta var till nån hjälp=)  

Kommentarer
Postat av: naddie.

Jag är inte så himla "duktig" som jag önskar att jag var, men jag kan med lätta metoder få ihop någolunda bra saker! Hade jättegärna gjort en design åt dig :) du kan väl adda mig på msn? (skrev den i e-postfältet). Kram

2008-12-10 @ 23:28:39
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: jenilita

hej gumman! tack för svaret! jag beställde kerantin vax slingor ifrån happy hair för 2 år sedan typ dom lossnade efter 2 veckor "vaxet" som inte var kerantin som dom påstår va jätte dåligt!

sen dess har ja hoppat den sidan helt men nu vet jag att ja kan köpa träns längder och tejp där och att det funkar! ja gjorde ny förlänging själv idag ska lägga upp bilder nu, har res feber hehe inte packat ännu och ja åker om några timmar dvs 8 på morgonen! hihi men ska bli kul ska försöka blogga där ifrån då och då ha det så bra så länge puss o kram

2008-12-11 @ 01:44:26
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Lina

Var köpte du sminket?

...kasst med så lång leveranstid! :/

2008-12-11 @ 07:08:35
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: charlotte

hej! jag bara måste säga att du e helt underbar. har suttit hela kvällen o läst o tittat på hur du fixar o sminkar!! helt sjukt bra!! jag håller själv på lite men på "skoj" mamma kompisar o nån bal/fest make.! men har lärt mig massa nya saker av dig i dag! jätte kul..

ha de jätttte bra kram charlotte

2008-12-11 @ 21:02:37
Postat av: madeleine

hejsan , du vet inte någon som e intresserad av att köpa just sånt löshår som du har? ja har nämlingen fått dubbelt när ja beställde från rapunzel och hade tänkt sälja . de är fortf i förpackning o allt..

// madeleine

2010-12-24 @ 23:57:49
URL: http://maddeeeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0