Stockholm, Stockholm.

Jag har kännt mej litet krasslig de senaste dagarna, så det har inte blivit särskilt mycket varken bloggande eller youtube videon. Vattnet hemma hos oss innehåller tydligen bakterier just nu, så hela stan måste koka allt dricksvatten. Det är möjligt att det kan förklara mina magåkommor..

Nåja, nu skall jag vi vilket fall som helst försöka komma ikapp litet, skriva några nya inlägg, göra en ny sminkvideo på YouTube och svara på alla kommentarer. Jag är väldigt glad när jag ser hur många kommentarer jag fått, och jag uppskattar väldigt mycket att ni alla tar er tid att läsa vad jag skriver här och kollar på mina videos. Tack=)

Vad som är nytt för min del är att jag nu fått allt klart inför min flytt till Stockholm. Tom. bokat båtresan. 10.1. 2009 åker jag. För er som inte vet så kommer jag att gå en utbildning på Face Stockholm, så att jag blir make up artist på riktigt, och inte bara leker att jag är det som nu.. Jag ser verkligen framemot det och hoppas att jag kommer att lära mej mycket nytt. Själva flytten är jag väl litet mindre förväntansfull inför, jag vet nämligen att jag inte direkt är någon storstadsmänniska och är förståss litet orolig att jag inte kommer att passa in med människorna där. Clara minglar runt på Stureplan lixom.. Nooot. haha.

Ja, det var alltså litet nytt om mej personligen, och nu tänkte jag ge dagens skönhets tips också.

En av mina läsare som kallar sej S frågade om jag kunde tipsa om någon fuktighetskräm, och eftersom hon eller han inte lämnade någon blogg eller mailadress så tänkte svara här istället.

Nu vet jag inte direkt vilken hudtyp du har S, så jag kommer helt enkelt att nämna två krämer som funkat utmärkt på mej (jag har fet och ganska känslig hy).

1.  Biotherm Aquasourse non- stop.

En mycket behaglig och ganska basic fuktkräm som finns i både creme (litet fetare) och gele version och både för torr och fet hy. För mej som har känslig hud har denna funkat perfekt och den är dessutom väldigt dryg.

2. Clinique Continuous Rescue Antioxidant Moisturizer.

Den här cremen är något förden som behöver en extra energikick för hyn med vitaminer, mineraler och antioxidanter. Särskilt bra och skyddande om man är ute mycket, därför använde jag denna när jag jobbade i alperna. Finns i tre versioner förolika hudtyper.

Hoppas detta gav dej några tips S.=)

Sen vill jag också passa på att tipsa om en produkt jag nyligen upptäckt. Jag har nämligen varit på jakt efter en vit ögonpenna en tid nu, och dels är vitt inte en färg som finns överallt, och dessutom är de flesta jag testat i butikerna litet för hårda för min smak eftersom jag skall använda den för vattenlinjen i ögat.

Jag hade dock hört mycket gott om Urban Decays 24/7 Glide-On Eyepensils, så jag bestämde mej för att beställa en i vitt. Och den är jätte fin och krämig! Finns dessutom i hur många färger som helst och kan användas som ögonskugga också.
Finns att köpa på www.asos.com och www.blush.se

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jo men jag tycker du e jätte duktig så jag lär spana in dig o dina videos i framtiden.

Kul me utbildningen.

Känner du dig ensam i huvudstaden så e d bara hojta till så tar vi en fika. haha

2008-12-05 @ 15:24:12
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Jenilita

hej gumman! oh ja visste inte att du skulle utbilda dej! gud va kul!!! DÅ kommer du bli ännu bättre!! jobbigt att koka kranvattnet det e säkert därför du har ont i magen som du skriver.. Tack för tippsen ja ska klicka hem en sån penna i 2-3 färger nästa gång ja e inne o glassar på asos:) ha en underbar fredag gumman Bamsekram!

2008-12-05 @ 20:29:14
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0