Student looken.

Min läsare Sofia önskade sej en student look som skulle vara i sådär lagom naturnära och somringa färger. Här är mitt förslag=)

Så här ser finska studentössor ut=) Min är dock litet trång eftersom jag inte hade några extentions när jag tog studenten hehe.



Vad du behöver för att fixa detta själv (Om jag inte namnger någon specifik produkt, så funkar det med ex. vilken svart eyliner eller vilket solpuder som helst=)):
1.Svart creme eyeliner eller kajalpenna.
2. Svart mascara
3. Ögonskuggor. De jag använt är Mac pigmenten Mauvement (för globlinjen) och Vanilla (för att highlighta under ögonbrynet) och Mac skuggan Jest (Andra liknande färger som kan ersätta denna är nr. 58 från Nouba eller Model från Lancome.) Vanilla kan ersättas med vilken som helst vit ögonskugga med guld skimmer. Mauvement har jag inte hittat någon bra ersättare för, men det går att beställa provburkar av både Mauvement och Vanilla på www.thebodyneeds.com som jag tidigare rekommenderat om man vill ha samples av Macpigment.
4. Rouge. Jag har använt Peachykeen från Mac , men vad som helst som inte är brunt eller orange i färgen funkar bra tillsammans med denna ögonsminkning.
5. Solpuder.
6. Highlighter. Jag har använt Vanilla pigment, men vilken ögonskugga som helst med myket skimmer i vitt, ljusrosa eller ljusbeige funkar utmärkt som highlighter.
7. Läppstift. Jag använde Gel från Mac och Bare från Make Up Store, men läppstiftet är långt en smaksak. Hade kanske inte valt klarrött till en studentlook men de flesta naturliga och ljusa nyanser funkar bra, tex. rosa eller guldbeige (som jag kör på)
8. Lösögonfransar. (Om du inte har långa fina fransar själv) Jag har använt  Burlesque Beauty från Girls with attitude som finns att köpas på www.asos.com

Lycka till!

Kolla in videon på YouTube om hur man gör looken här. 

Kommentarer
Postat av: Jenilita in kina

HEj gumman! du e så himla duktig ska läsa igenom allt du skrivit när kja kommer hem! har massa att läsa ser jag! DU e så himla vacker! Puss o kram

2008-12-16 @ 11:41:41
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: naddie.

lika snyggt som alltid! Har du något tips på och sätta på lösögonfransar själv? tycker alltid det klyddar :/ fresten du får skriva så fort du är på msn så vi kan ordna din design! :) kram

2008-12-16 @ 13:37:47
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0