Svar angående glitter-looken.

Felicia skrev en kommentar till inlägget med min glitter-look, men lämnade ingen bloggadress eller e-mail, så jag tänkte att jag kan skriva ett svars inlägg här istället.

Angående looken så finns produkterna (som kommer från Chanel , Mac och Make Up Store) listade i min Youtube video tillsammans med instruktionerna om hur jag gör sminkningen. För att kolla på videon klicka på länken här nedan:
http://fr.youtube.com/watch?v=3F3ZyYXBLcM

Sedan måste du förståss inte använda just de grejer jag använt. Det finns hundratals liknande skuggor som funkar lika bra, både i billigare och dyrare varianter. Det du behöver är en svart ögonskugga med silverglitter eller vanlig matt för globlinjen. Du behöver också en mörk eller mellan grå ögonskugga med litet skimmer i för ögonlocket samt svart eyeliner eller kajalpenna (båda funkar lika bra eftersom det är en utsuddad look) samt en vit skimmrande ögonskugga och grått glitter.

Det mesta utom det gråa glittret hittar man litet var som helst där smink säljs. Mitt gråa glitter kommer från Mac, och jag vet inte såhär på rak arm ifall något annat företag gör grått glitter. Kanske Make Up Store, för de har ganska mycket olika färgers glitter. Om inte så går det att beställa små provburkar av Mac glitter på följande adress:
www.thebodyneeds.com
Det är en helt pålitlig sida (åtminstone har jag inte haft några problem), men eftersom paketet kommer från USA så kan detta ett par veckor innan det kommer till skandinavien.

När det gäller glitter är det även viktigt att ha något som fixerar det så att det inte ramlar av genast, och då är det bra att köpa ett såkallat mixingmedium, en vätska som kan blandas i eller fixera smink. De flesta märken som säljer make up för professionellt bruk har mixingmedium och jag använder ett som heter Mixing liquid från Make Up Store.

Kolla som sagt in videon för mer instruktioner och fråga gärna om du undrar nåt mer.

Lycka till!=)

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jag bor vid sandsborg,bara 10 min från centralen.

Vart ska du bo när du flyttar hit?



Ha en fin helg du me!



Kram!

2008-12-06 @ 18:04:59
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: sofia

Hejsan:)

skulle inte du kunna göra en student och bal look =) ? puss o kram

2008-12-06 @ 23:40:28
URL: http://sedigispegeln.blogg.se/
Postat av: Felicia

Tack så mycket för svaret :)

2008-12-07 @ 23:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0