Hej jag heter Hero...


..men ni kan kalla mej Lassie. Eller, nja egentligen är jag mycket snyggare än Lassie, så bara Hero blir bra. Säger Hero och poserar vant framför kameran.
Hero är min hund, som ni säkert förstår. Även om han inte har nåt med smink att göra (förutom att jag brukar mobba honom och säga att han borde börja använda svart mascara eftersom hans ögonfransar är ljusbruna), så ville jag ändå lägga in en bild på honom. Han är väldigt viktig för mej nämligen.
Hero är importerad från Canada och är en amerikansk Collie som precis fyllt ett år. Jag gillar amerikanska Collies mycket bättre än de europeiska eftersom de har avlats i en annan riktning än här i europa. En amerikansk collie är större, grövre byggd, och har ett kraftigare huvud. De har oftast annorlunda temperament också. De är livligare, modigare och tuffare.
Nåja, nog med fikonspråk om collies. Hero och jag passar bra ihop, säger folk ofta. Kanske är det det långa håret, den litet självgoda uppsynen och det långa ansiktet som gör det?
I vilket fall som helst vill Hero säga hej till alla bloggläsare och samtidigt passa på att hälsa alla snygga hundflickor där ute att han är singel !


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Hero! :)

Han är väldigt, väldigt fin!

2008-11-11 @ 05:52:23
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Svar: Hehe. Jag var lite sur när jag skrev inlägget och ja, jag vet inte... ibland skulle det vara kul att någon sa något! ;)

Kul att du kommenterade - och självklart får du länka min blogg, jag tänker länka din från min! :)



2008-11-11 @ 13:29:32
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Lillgull

Oh fin hero! Hur mycket tid får du lägga ner på pälsvård egentligen? 1 timmes borstning om dan? :)

Ska också berätta att jag utmanat dig via min blogg- "7 saker om mig själv" , klicka in så får du se!

2008-11-11 @ 17:00:49
URL: http://www.onedreamycloset.se
Postat av: ClaraW

Lina: Hero tackar för komplimangerna och jag kan meddela att jag länkat dej.

Lillgull: Hero tackar igen. Däremot säger han att collies har rätt lättskött päls, så mamma behöver inte kamma den mer än ungefär en gång i veckan.

Utmaningen är gjord, så kolla mina svar.

//kramar till er båda från Clara och Hero

2008-11-11 @ 22:26:41
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella
Postat av: Alice - snygg collietjej

Är du singel? WOW, kan du presentera dig lite mera med stamtavla och annat viktigt. Gärna till mattes epostadress.

Gillar amerikanska collie och fann dig när matte "googlade".

Alice

2008-12-05 @ 08:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0