Hemma igen..

Japp, då var jag hemma igen efter gårdagens fest i Helsingfors. Det blev bara litet senare hemkomst än väntat för min del, eftersom vi vaknade först kl. 14 hehe. Både Sandra som jag övernattade hos och jag blev litet förskräckta över hur länge vi faktiskt hade sovit. Sen var det mest för min del att rusa iväg till tåget, som jag hann till en halv minut innan det gick.

Kvällen var däremot trevlig, eller vi skall säga festen hos Trilli var trevlig. Värdinnan själv hade fixat en massa glögg och ett riktigt härligt buffet-bord med en massa gosaker. Alla blev ganska fulla och efter en stund stod folk och dansade och sjöng fåniga julsånger vilket var rätt kul. Tack för det!
Efter festen bar det av till krogen, och det var ingen direkt höjdare, eftersom därbara var fullt av fulla gubbar på julfest och fula rika ryska gubbar med unga snygga fruar som drack Champagne. Det var litet trist, men drinkarna var goda, och till slut hamnade vi ute i rökrummet där det faktiskt fanns några människor  samma ålder som vi haha. 

Jag hade också tänkt sminka Sandra för youtube som jag skrev i inlägget före. Det hann vi tyvärr inte med, så det får bli till en annan gång. Litet smink shopping blev det faktiskt på Mac. Jag gick egentligen dit för att köpa ett läppstift jag behöver för en look jag skall göra youtube nästa vecka, men det slutade med att jag kom ut med betydligt mer.

Som vanligt är det jätte svårt att få färgerna att se ut som i verkligheten på bild... Allt, särskilt rouget ät betydligt mörkare i verkligheten.
Vad jag köpte var:
1. En ny ögonskuggsborste. Nr.239. Nu i efterhand, när jag testat borsten förstår jag verkligen inte varför jag inte köpt den tidigare. Den är väldigt bra och lättanvänd nämligen och jag gillar den verkligen. Orsaken till att jag inte köpt en liknande borste innan var mest att jag trodde att jag inte kunde hantera den pga. att den är ganska stor. Det stämmer alltså inte alls, 239 är en väldigt bra borste. 
2. Läppstift i färgen Pervette (Glaze) Detta är det mer rosatonade läppstiftet på bilden, och det var detta läppstift jag gick till Mac för att köpa. Det är en mycket vacker svagt rosa-lila nyans med vitt skimmer i.
3. Läppstift i färgen Gel (Frost) Det här läppstiftet är ganska ljust och guld-beige skimmrande. Också en väldigt fin färg, men jag konstaterade att den passar bra mycket bätte på min kompis Anna än på mej.haha. Så kan det gå. Tänker dock hålla det ändå för jag ser hyffsat snygg ut i det ändå, och färgen är vacker.
4. Rouge i färgen Peachykeen. Köpte mest detta rouge för att jag inte har särskilt många rouge även om min sminksamling är hyffat stor. Detär en fin färg som passar de flesta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0