Några nya produkter från Smashbox.

Jag sitter här vid datorn med magen sprängfylld av kinamat och skall försöka göra en liten utverdering av några nya produkter från Smashbox jag fick hem nu i veckan. Smashbox är ett amerikanskt märke som är utvecklat av make-up artister i Smashbox studios i LA. Produkterna är i många fall speciellt framtagna för att använas vid fotograferingar och under krävande omständigheter. 
Jag är mycket förtjust i deras produkter, särskilt de för ansiktet och deras borstar, som jag tycker håller samma klass som Macs borstar. Den berömda Photo Finish Foundationprimer använder jag i princip varje dag under min foundation och tycker den funkar super bra.

Grejerna jag beställde hem denna gång var:

1. Photo Finish Color Correcting Primer i Adjust (grön nyans)

Jag beställde primern i travel size för att prova på och seom jag gillade den. Och det gjorde jag verkligen! Jag som har en tendens att få röd och litet irriterad hy märkte verkligen en stor skillnad direkt. Denna primer har ungefär samma konsistens som den vanliga Photo Finish primer, men den är grön till färgen, vilket neutraliserar röda toner. Jag blev helt hooked på den här primern, så gamla vanliga primern lär inte bli mycket använd efter detta. En mycket bra produkt som jag ger betyget 5/5  

Pris: 175 kr 17,50€

2.  Compact Anti-Shine

Compact anti-shine är ett litet blotting creme-puder utan färg. Det skall ta bort glans i ansiktet utan att för den delen förstöra resten av sminket. Det innehåller också nyttiga oljor, vitaminer och andra ämnen som skall verka återuppbyggande på hyn och motverka acne.
Först gillade jag inte riktigt denna produkt. Jag tyckte att konsistensen var minst sagt underlig och att den inte gjoder särskilt mycket verkan alls. Detta kan ni se om ni kollar in videon på youtube som jag gjorde om produkterna.
Efterhand har jag dock börjat ändra åsikt, och idag närjag bättrade på sminket efter att jag kom rån restaurangen tyckte jag att det faktiskt fungerade rätt ok. Jag tror jag tog allt för litet av produkten på applikatorn när jag testade de första gångerna.
Nu hade jag gett den 4/5 även om jag tidigare i min video gav bara 3/5

Pris:  275 kr 28€

3. Photo Op Under Eye Brightener

Detta är en smart liten produkt som man stryker på under ögonen innan man lägger på concealer. Den är behaglig, svagt glittrande och beige och skall motverka blåa ringar under ögonen. Därför gick jag förståss på det, för jag köper allt som utlovar mindre blåa ringar under ögonen eller jämnare hud haha. Denna gång var det bara bra att jag köpte produkten, för jag tycker verkligen att den funkar hur bra som helst.
Photo Op lär innehålla vitaminer, peptider och collagen, och skall samtidigt som den tar bort blå ringar dessutom hjälpa till att släta ut mindre rynkor. Jag märkte faktiskt skillnad på både rynkorna och färgen och äralltså väldigt nöjd!
Betyget blir 5/5

Pris:  243 kr 25€

4.  Flatliner borste #9

Detta är egentligen en borste för eyeliner, men jag beställde den mest för att använda den på läpparna och kanske för cream-highlighter och liknande. Jag är nämligen inte ett jätte stort fan av denna typ av eyelinerborstar, utan föredrar borstar som #21 från Samshbox istället, eftersom jag tycker att den är betydligt lättare att hantera.
Läppborstar igen tycker jag ofta att tenderar vara litet för smala, och när det gäller läppar gillar jag större borstar bättre. Tyckte därför att denna funkade hur bra som helst på läpparna.
Betyget blir 5/5 även här.

Pris: 185 kr 19€

5. High Definition Healthy FX Foundation

Jag använder aldrig bara en färg av foundation när jag sminkar mej, utan jag blandar till en lämplig nyans av en hel del olika toner. Nu hade jag slut på mörk foundation så jag beställde en i Dark D1. Blev först litet besviken för den foundation jag fick hem var betydligt mörkare än vad jag hade tänkt mej. Dock så funkade den ändå hur bra som helst när jag blandade ut den med ljusare nyanser, så på det hela taget är jag riktigt nöjd.
Konsistensen på denna foundation är ganska lätt och den glider på väldigt bra och täcker utmärkt ändå. Känns mycket behaglig på hyn. Jag skall beställa flera färger när jag behöver dem.
Betyget blir 5/5 också här. 

Pris:  355 kr 35€

Är alltså väldigt nöjd med mina nya inköp. Beställde allt från www.eleven.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0