Och idag..

...fick jag hem några mycket nödvändiga produkter för min dagliga hudvård.

Alla kommer från Clinique, och jag kan varmt rekommendera alla till andra som har liknande hy som jag, dvs. litet fet, men ändå känslig som lätt blir litet röd och irriterad. Alla produkterna är 100% parfymfria.
Jag tar en kort genomgång av alla produkter och varför jag gillar dom.

1. Exfoliating Scrub.
Egentligen inte så mycket seciellt med denna scrub för fet hy. Den är ganska basic, men jag gillar den för att den har rejält med scrubpartiklar i sej, och man behöver väldigt litet av den vid varje användning. Den är dryg alltså, och effektiv.

2. Acne Solutions Spot Healing Gel.
Denna gel mot finnar är faktiskt klassad som medicin, och viktigast av allt: Den funkar faktiskt. Åtminstone på mej. Man stryker på gelen lokalt därdet behövs och den torkar ut och läker finnar snabbt.

3. Turnaround Concentrate. Visible Skin Renewer.
Jag är helt beroende av den här produkten. Det är ett lätt serum som man kan använda skilt för sej eller under sin dagkräm. Denna kräm skall förnya huden, strama upp den och minska både synliga porer och små rynkor. Och det funkar, för min hy blir faktiskt mycket slätare och finare när jag använder den.

4. Pore Minimizer.
Ett annat serum, denna gång enbart mot stora porer. Jag har som ni förstår eftersom jag köpt denna produkt väldigt stora porer, och det är inte direkt jätte läckert om man säger så. Jag använder inte alltid denna produkt, men jag brukar göra det i perioder när jag tycker att det behövs. Den har verkligen effekt på både fet hy och stora porer.

5. Turnaround 15 minute Facial.
Tillhör samma familj som Turnaround concentrate, men detta är en ansiktsmask som jag brukar använda ungefär en gång i veckan, eller vid speciella tillfällen när jag vill att hyn skall se extra bra ut.  Den har ungefär samma effekt som serumet, men ger ett omedelbart resultat.

En video på youtube är påväg om detta, så håll utkik.

Om ni vill fråga nåt mer om detta eller nåt annat är det bara att maila mej eller adda mej på msn: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Lina

Cliniques produkter är underbara!

Scruben har jag liksom pore minimizer och den älskar jag! Ska önska mig en ny i julklapp, haha!

Turnaround Concentrate verkar intressant och bra, kanske ska önska mig den samtidigt... :)

2008-11-13 @ 06:48:27
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: jenilita

hej gumman jag såg din kanal på youtube va duktig du är! det va jätte intressant och du e så duktig på engelska! jag har presis som dej fet och känslig hud, och jag brukar inte smörja den med dagkräm eller nått alls bara smink rätt på inte äns en primer, jag ska sluta med det ochh gå och köpa mej riktiga produkter ska skriva upp namnen på några av dessa. eller finns det någon web shop jag kan klicka hem sakerna?. Jo dom skickade med en natur diet från sjukhuset me han äter det inte ska prova att blanda ut det med lite mosad kyckling som han älskar så vi får se. Jo jag bor med på andra sidan stan antar att det e därför folk inte kommer o hälsar på dom flesta har inte bil o tycker det e jobbigt med buss.. Men Men i will survieve:) Kram på dej gumman!

2008-11-13 @ 16:07:42
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: ClaraW

Lina: Ja, jag tycker du skall testa den. Jag tror du kommer att gilla den, för den funkar bra för de flesta hudtyper.



Jenilita: Jag går in på din blogg och skickar länk till sidan jag köpt mina grejer på!



Kram/C

2008-11-14 @ 12:07:38
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0