Oj då..

..jag hade nästan glömt bort att jag hade denna blogg. Aj, aj. Men så kan det gå när man är för koncentrerad på YouTube hehe. Nåja jag skall ta och uppdatera litet nu de närmaste dagarna.
Trevligt att några hittat hit redan och kommenterat och så. Det värmer verkligen! Trevligt som sagt.

Tänkte lägga in min version av en look jag gjorde för en tid sen, och som jag verkligen gillade. Looken är inspirerad av Pamela Anderssons look från Macs Viva Glam V. 

Jag har inte någon aning om vilka färger som använts i original looken, förutom att de är från Mac då. Försökte hitta en facechart på nätet, men lyckades inte så det hela blev en litet egen tolkning av det hela och litet mixning av olika Mac pigment. Jag gillade resultatet åtminstone även om detta är färger jag inte direkt trott att jag passat i tidigare.



Jag är påväg att lägga upp en tutorial på detta Youtube så håll utkik där om ni gillar denna look.

Produkter jag använt:
Mac Pigment: Dark Soul, Electric Coral, Burnt Burgundy.
Ögonskuggor: 005 Icy White från Dior och Celebration från Artistry.
Eyeliner och mascara: Båda i svart från E.Funkhouser New York
Läppar: Bare från Make Up Store och Frou från Mac.
Highlighter och konturer: Vanilla pigment från Mac och Bronzern Contour från Smashbox.
  

Kommentarer
Postat av: jenilita LOTTAR UT EN GUESS VÄSKA

herregud va duktig du är på make!! ska titta in här hela tiden så jag kan lära mej ska lägga dej på bloggkoll:)Kramisar

2008-11-08 @ 00:12:26
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: ClaraW

Tack! Kul att du tycker så. Jag länkade också till din blogg här på min!

2008-11-08 @ 17:26:44
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0