Oj vilken dag! Både utmanad och taggad..

Först blev jag taggad på youtube att berätta om mina sex favorit läpp produkter och sen blev jag utamnad av Lillgull här på bloggen.
Om ni inte vet vem Lillgull är så tycker jag att ni skall ta och kolla in bloggen. Hon är en tjej med stil och ett verkligt intresse för mode och kläder, inte bara flyktiga trender.


Här är utmaningen:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg

Jag kommer dock att fuska litet och lägga ut de jag utmanar först senare när jag faktiskt hittat nån som inte varit med på denna utmaning tidigare. hehe

Nåja, här e sju små fakta om mej:

1. Jag är litet knäpp, för när jag hittar någon ny låt jag gillar kan jag köra den på repeat hur många gånger som helst, tills jag helt har spelat sönder den och vill spy när jag hör den. Idag har jag kört Poker Face med Lady GaGa hela dagen. Kommer väl att hålla i sej några dagar tills jag är less..

2. Jag var en gång så full efter en personalfest på skidskolan där jag jobbade i Verbier att jag ramlade ned i en vägarbetsgrop på vägen hem. Som tur fick jag bara litet, eller ganska många sår i ansiktet, på händerna och knäna. Till saken hörde det att det fanns både blinkande lampor och avspärrningar runt gropen. Ändå lyckades jag ramla ned i den.

3. Om jag bara fick äta en enda maträtt resten av livet hade jag valt Sushi.

4. Jag är beroende av att spela The Sims. Mest av att inreda hus där men ändå. Det är väl nåt för fjortisar?!

5. Jag samlar å följande saker: Skor (klackskor med över 10 cm klack. Favoritmärkena är Gucci, YSL, Christian Louboutin och Miu Miu), Mac pigment (Det bästa man kan sminka sina ögon med anser jag.), Fendi väskor (Har bara tre än så länge, men det lär bli fler så fort ekonomin tillåter). Afrikanska trä grejer (Här snackar vi allt från skulpturer till möbler och små prydnadsföremål).

6. Jag är en riktig Scifi-nörd. Älskar att sitta och kolla på tv serier som Star Trek, Lexx, Babylon 5 och Farscape samt töntiga parodier på dessa som ingen annan än en riktig scifi-nörd förstår humorn i.


7. Jag har aldrig varit på en charterresa. Det har helt enkelt aldrig blivit av. Däremot har jag rest mycket å annat sätt. Pga. min skidåkning, bilsemestrar, camping, i jobbet och olika storstadsresor. Någon festvecka i Magaluff eller på Kos har jag dock aldrig upplevt. Vet inte om det är sorgligt eller kanske ganska bra?!


Vem jag utmanar återkommer jag med senare.


Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Självklart får du det! KRAM!



Jag lägger in en länk till dej med.



2008-11-11 @ 23:10:44
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Lina

Hahaha, skönt att ramla ner i en sån grop... AJ! :/

Och jag är likadan när det gäller låtar, repeat repeat repeat dagarna i ända! Åh, vad mina grannar måste älska mig ibland... ;)

2008-11-12 @ 05:49:20
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Lillgull

Oh! den här utmaningen är så kul! Hur sjutton kunde du missa skyltar och blinkande lampor?? hahaha... Du behöver kanske vara lavinutrustad med sökutrustning även när du festar?

Man får reda på små saker om sina bloggfavvisar som man annars kanske inte skulle fått reda på. BTW måste jag pröva mac's pigment. Jag har varit super supernöjd med den vattenfasta eyelinern jag haft från dom och ett blotting puder! Dina ögon ser ju helt fantastiska ut, jag skulle vilja kunna lägga ögonskugga på det sättet men lyckas aldrig bli nöjd med resultaten jag får.

2008-11-12 @ 16:36:59
URL: http://www.onedreamycloset.se
Postat av: ClaraW

Nostalchic:

Tack!



Lina: Jo, men enligt ett av dina inlägg så verkar du ju höra allt vad grannarna gör också så det är väl inte mer än rätt att dom får höra litet musik på repeat ibland. haha.



Lillgull: Haha, jo jag får väl ha tranciever på mej jämnt för att vara i säkerhet.

Angående Mac pigmenten så tycker jag att du skall testa dom absolut. Nu använder jag inte bara pigmenten när jag sminkar mej, utan mycket annat, men jag tycker bäst om dom.

Har precis beställt en laddning med saples från USA. Kommer att lägga in ett inlägg om det så snart jag får dom. Har beställt ett gäng nya färger som jag inte testat förut, och då känns det alltid kul att först testa litet innan man kanske bestämmer sej för att köpa en hel burk (dom är ganska stora och dyra, men dryga).

Sen är bra borstar viktiga för att lyckas med pigmenten. Jag gillar 219 från Mac och 15 från Smashbox bäst för pigment, men det är bäst att prova sej fram själv och se vad man gillar.

Postar som sagt ett inägg senare så håll utkik.



//Kram C

2008-11-12 @ 23:00:54
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella
Postat av: Nostalchic

Pssst...viskar Jag gillar oxå Star trek.

2008-11-13 @ 20:58:24
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: ClaraW

Haha.. Då är vi två hemskt nördiga människor då. Så nördiga att det blir riktigt coolt nästan.

2008-11-14 @ 12:04:44
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0