Om Mac Pigment prover.

Lillgull undrade för en tid sen litet om Macpigment, och jag lovade tipsa litet om dem och berätta var man kan köpa provburkar av dem.

Pigment (finns betydligt fler märken än Mac, bör jag nämna här, men Mac det mest kända.) är en form av löst färgpulver som kan användas både på ögon, läppar och kinder. Färgerna är mer intensiva än i traditionella ögonskuggor och rouge, men de är också litet krångligare att applicera vilket kanske avskräcker en del.
Jag gillar pigment, mest för att de som sagt är intensivare i färgen än de flesta vanliga skuggor, samt att eftersom det är frågan om pulver så kan man blanda fritt och få fram litet vilken nyans man vill.
Dock kommer nog pigmenten aldrig att helt ersätta traditionella ögonskuggor och rouge i min sminksamling, för de är trots allt litet krångligare att lägga på, litet stökigare litet kladdigare och tja, litet mer opraktiska egentligen. Jag föredrar alltid att blanda friskt och plocka det bästa från alla håll, och då blir det så att jag ibland väljer ett pigment och ibland en ögonskugga, beroende på vilken effekt jag vill ha fram.

Angående Mac pigment  då, så kan jag säga ärligt att de är ganska dyra att köpa i hel förpackning, och burkarna är väldigt stora. Så stora att man knappt har en chans att använda upp dem på flera år ifall man inte gör make-up professionellt eller väljer en sådan färg man verkligen använder väldigt ofta. 
På grund av detta är det väldigt trevligt att man kan köpa prover av pigmenten på nätet. Proverna är vanligtvis 1/4 eller 1/2 tesked och kostar mellan 1 och 4 $ ungefär, beroende på storlek och färg.

Jag beställde 21 provburkar i olika färger , mest såna färger jag vet att jag antagligen inte kommer att använda jätte mycket av, och vissa som jag bara var intresserad av att testa och se ifall jag i framtiden vill köpa en hel förpackning av.
Jag har gjort en video om detta på youtube, där jag även har prover av hur färgerna ser ut på huden.
Kolla in den här:  http://fr.youtube.com/watch?v=EG9dMvve0Rk
Jag beställde mina pigment från www.thebodyneeds.com och jag var väldigt nöjd med servicen, så det är alltså en pålitlig sida. Det finns även många andra sidor som säljer pigment prover, men jag har inte testat nån annan hittills.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej! Jag hade tänkt beställa från sidan men tänkte bara höra lite om frakten och så. Hur mycket gick frakten på och blev det någon tull? Det är alltså en pålitlig sida? :)

2008-12-08 @ 00:51:30
URL: http://xjosefinex.blogg.se/
Postat av: Rouaa

Måste bara nämna att alla MAC pigment inte är lip eller eye safe. Det är sånt man får kolla upp och använda på egen risk. :)

2009-04-23 @ 03:20:17
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0