Om ögonskuggor och hur man får dom att sitta.

Jag är ganska rejält bakis och har vaknat ganska nyss med mitt smink på. Ja, jag vet, man skall inte sova med smink på, det är dumt men ibland gör man korkade saker. Att sova med smink på är dock inte det enda dumma jag gjorde igår haha. Varför börjar jag ljuga av sprit? Att jag säger att jag har pojkvän till en efterhängsen kille även om jag är singel är lixom ok. Att säga att jag åkt skidor med landslaget även om jag bara varit på samma glaciär som dom är bara jätte töntigt haha. Fy säger jag.

Nu över till smink då. Jenilita frågade mej om jag har nåt tips på en svart ögonskugga som sitter länge. Generellt sätt kan man säga att en litet dyrare matt svart ögonskugga sitter längre än en blilligare variant. Det viktigaste för att skuggan skall sitta bra är dock ändå inte skuggan i sej, utan vad man har under den. Primern alltså. En bra ögonskuggs primer är guld värd, den får skuggan att sitta hela kvällen och tom. hela natten och morgonen som i mitt fall idag haha. 

Några tips på bra primers är:

1. Shadow Insurance från Too Faced.

´
Finns att köpa på bla. www.eleven.se
eller:
2. Primer Potion från Urban Decay.


Primer Potion finns bla. hos Asos eller www.blush.se

Några tips på bra svarta ögonskuggor är bla. Carbon från Mac som är väldigt pigmenterad eller 095 Smoking black från Dior. Gillar också skuggor från Lancome, de brukar sitta bra. Make Up Store har också många trevliga varianter i svart både matta och såna med glitter i. Eyedustet Nightmare är en av mina favoriter om man vill ha en svart intesiv skugga med litet silverglitter i.

Hoppas detta hjälpte dej Jenilita!=)

Kommentarer
Postat av: jenilita

Hej gud va du är gullig!!! jag ljuger med som fan när ja dricker haha det e så himla pinsamt!!

tack för detta inlägg det va inte dåligt !! bakis o allt!! tusen tack! jag har ju aldrig någon primer under så det måste vara problemet jag har med diors svarta ögonskugga men den har inte hållt så bra men nu vet ja varför!! ja måste ha en primer ska in på eleven.se nu o klicka hem den du tipsade om. Ja dansar alltid så jäkla mycket ute med så man blir så svettig så det liksom försvinner haha tack för alla tips! det va super bra Kramisar till dej! ha en härlig söndags kväll!

2008-11-16 @ 21:06:13
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: ClaraW

Kul att du gillade mina tips! Primern gör verkligen underverk, och funkar ofta perfekt även om man dansar hela natten!

2008-11-17 @ 15:41:27
URL: http://fr.youtube.com/user/Clariella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0