En liten resension av Nars rouge och läppglans.

När jag kom hem till Finland väntade ett litet paket med Nars grejer på mej. Det var läppglanset Turkish Delight och klassikern som alla make up nördar av rang äger, nämligen rouget Orgasm.

Här kan ni se dem i egen hög person..

Som tidigare, när det gäller Nars var jag mycket nöjd med mina inköp, och både rouget och läppglanset gav mej mersmak. Nu när jag börjat bygga mit kit som make up artist vill jag verkligen vara mån om att få med bästa möjliga produkter att jobba med på mina kunder, och jag kommer deffinitivt att beställa in fler av Nars läppglans och rouge.

Om jag skall börja med läppglanset Turkish Delight kan man säga att det är en ganska universell färg, som passar de flesta från väldigt ljusa blondiner som jag till mörkare tjejer som bla. kändis bruden Kim Kardashian som ofta bär just detta läppglans på röda mattan. Som på bilden nedan.

Färgen, som inte innehåller vare sej glitter eller skimmer kunde beskrivas som en mjölkigt ljus rosa. Konsistensen är krämig, men ändå vaken kletig eller klistrig. Läppglanset lägger sej synnerligen snyggt och jämnt på läpparna och det sitter väldigt länge för att vara ett läppglans. Ett till bonus är att glanset är helt parfymfritt och därför även passar dem som är litet känsligare. Jag kan inte annat än ge fulla poäng åt denna produkt, och som sagt kommer jag att köpa in flera av Nars lipgloss, i andra färger, i fortsättningen.

Så över till rouget Orgasm, som även det är en mycket omtalad färg, som sägs passa alla. Håller nästan med om det, förutom att jag kanske inte hade rekommenderat det åt någon som är riktigt, riktigt blek, då kan färgen bli litet väl stark. På mej passar den dock väldigt bra.
Färgen är en röd-rosa-persika aktig nyans med gyllene skimmer. Rouget är väldigt pigmenterat, dvs. det behövs inte mycket för att sätta färg på kinderna, och det kommer att räcka i evigheter.

För dom som gillar färgen finns det även läppglans och nagellack i samma nyans, samt dessutom finns rouget i creme form.

Produkterna köpte jag från www.hqhair.com

Kommentarer
Postat av: Jenilita

hej gumman! tack för dessa recentioner:) lite sugen på läppglanset faktist:) hoppas allt är bra:) bamsekramis

2009-02-02 @ 06:53:16
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Jenilita

hej gumman! tack för dessa recentioner:) lite sugen på läppglanset faktist:) hoppas allt är bra:) bamsekramis

2009-02-02 @ 06:53:18
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0