Litet frågor och svar...

Som vanligt har jag varit litet för stressad och upptagen för att riktigt hinna sätta mej ned och blogga de senaste dagarna , men nu har jag litet tid över för det. Äntligen!
Har varit en riktigt tung början på veckan, och nu sitter jag här och relaxar litet på min säng efter att ha gått runt på stan och kollat litet på smink.
Kan konstatera att två grejer jag verkligen väntat på har kommit in på Mac nu, nämligen de två nya borstarna 226 och 214.

Båda är gjorda för användning på ögonen, och särskilt 226 är jag väldigt sugen på. Förhoppningsvis finns dom kvar när jag får pengar igen... Om inte så kommer jag att gråta stora tårar.

Sen över till det jag lovade redan i helgen, nämligen att svara på några frågor jag fått..

Först undrade en Anonym läsare ifall jag kan ge några tips på vad man passar i för färger om man som hon är mörkhårig och har bruna ögon men inte så mörk hy.

Mitt svar kanske gör er besvikna, men jag tycker generellt sätt att alla kan ha alla färger. Sen kan man passa bättre och sämre i olika kombinationer och olika toner av färger, men det är absolut inte så att man måste ha grönt om man är rödhårig och har blåa ögon eller nåt annat. Att gå efter nån sorts färganalys känns väldigt gammaldags och rätt oprofessionellt faktiskt.
Mitt tips är att försöka leka med färger och olika toner av färger. Gillar du lila, så testa olika lila färger. Testa varma och kalla toner alltså röd-lila och blå-lila och ljusa och mörka färger. Garanterat hittar du nån nyans som passar just dej riktigt bra. Sen kan man ändra färgers framtoning genom att kombinera dem på olika sätt också. Samma lila tillsammans med guld på ögonlocket är nåt helt annat än lila tillsammans med silver.
Gå på magkänslan helt enkelt.
Om det känns svårt att komma fram till nåt bra själv, så kan man alltid fråga vid olika sminkdiskar. De allra flesta mer professionella märken har väldigt kunnig personal som kan ge både enklare tips eller en hel make up rådgiving.

Maria undrade i samband med mitt tips om too faced lip plumper vilka olika lip plumpers jag testat när jag kommit fram till att just Lip Injection är den bästa och varför jag tycker det.

Jag har inte testat direkt alla lip plumpers det finns på maknaden, men bland de jag testat är varianter från Make Up Store, Face Stockholm, Dior, Du Wop och Too Faced då.
Too Faced lip injection var den jag upplevde att gav mest omedelbar effekt på mej. Det verkligen sticker och läpparna sväller och man märker en viss storleks skillnad en tid efteråt. Dock inget bestående resultat, men ändå.
Vissa lip plumpers skall man använda under längre tid innan man ser resultat, litet som en kur, sägs det, men jag har inte använt dom så länge och regelbundet att jag märkt någon skillnad. Jag glömmer allt som oftast bort att stryka på skiten så ofta som man borde. Kanske någon annan som är mindre slarvig kan uttala sej om detta?!

Sandra undrade om jag kunde berätta litet om hur man fixar sina ögonbryn snyggt.

Det kan jag, men det är nästan bättre att göra på video, eftersom det är rätt komplicerat att förklara bara i ord.  Håll alltså utkkik efter en ögonbryns tutorial i framtiden på min YouTube=)

Det var allt för idag! Ha det bra mina kära läsare!

Kommentarer
Postat av: michaela

jag undrar vad blonda passar i för färg!! Åååhh jag har ingen magkänsla för färger xD jag tycker rosa och lila är jättehemskt fult till blondt hår det är det enda jag kommit fram till. Jag vill ha nån färg men känns som bara svart, brunt och vitt passar snyft

2009-02-18 @ 20:14:45
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Nathaly

Du är sjukt duktig och jag är lite avis :) Mn har lagt till dig på bloggkoll, så mig blir du inte av med! hehe. Kram

2009-02-20 @ 10:50:31
URL: http://mikrofonkat.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Vem är eran favorit i lets dance? Vem ska ut ikväll?

Se och läs min recesion av kvällen!

http://www.nathalielieberth.blogg.se/

2009-02-20 @ 21:24:05
URL: http://nathalielieberth.blogg.se/
Postat av: natalia

tihi* clarita jag kunde inte motstå 226, älsklingen är nu en vacker medlem i min familj wohoo

yo're gonna love it!

2009-02-21 @ 19:11:05
Postat av: Rouaa

Båda penslarna är underbara! #214 är sjukt grym att använda under ögat :) I love them!

2009-04-23 @ 03:13:25
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0