Litet nytt för läpparna..

Jo, oj. Nu ärdet igen över en vecka sedan jag uppdaterade nånting här på bloggen. Nåja, mycket har inte direkt hänt här i Stockholm förutom att ja har lärt mej en hel del nya bra smink-trick och jag har gått runt i diverse dyra butiker som Gucci tex. och klämt på fina väskor och skor.

Helgen förflöt också lugnt. Litet oroväckande lungt faktiskt. På söndag morgon steg jag upp rätt tidigt och gick en riktigt, riktigt lång promenad på Djurgården. För några år sen hade jag nog legat hemma och varit brutal bakis, men inte nu. Nää, så e det väl, när fan börjar bli gammal.

Litet shopping har jag som vanligt ägnat mej åt dock.

Det blev mest grejer för läpparna denna gång, och allt jag köpte var rosa. Jag är ju inte egentligen någon rosa tjej, men som smink är det faktiskt väldigt, väldigt snyggt. Håll med om det!
Vad jag köpte, uppifrån vänster:
Läppglans nr. 4 från Face Stockholm
Läppstiftet New Rose från Face Stockholm
Läppstiftet Sophi's från Face Stockholm
Läppglans nr.8 från Face Stockholm
Ögonskuggan (I refill format för palett) Pink Venus från Mac.
Läppennan Roz från Face Stockholm
Dessutom köpte jag också Fix+ fixerings spray från Mac även om den inte är med på bilden.

Har även gjort en video på YouTube med mina nya inköp, och en sommarlook där jag använder en del av dessa produkter är också på kommande.

Sedan över till en liten fråga jag fick från Annika här på bloggen.
Hon undrade litet om vilken lip plumper, eller på svenska, läppförstorare jag gillar bäst, och ifall dom faktiskt funkar.

Svaret på denna fråga är ganska lätt. Av dom jag testat är det bara en jag tycker har funkat riktigt, riktigt bra och det är Lip Injection från Too Faced. Den är inte någon särskilt behaglig produkt, det sticker rejält, men visst får man större läppar också! Skall man vara fin får man lida pin alltså. Sen får man också komma ihåg att det inte är frågan om en långvarig effekt, utan man får använda glanset flera gånger på en kväll om man jämnt vill ha fylliga läppar. Men funkar, det gör det.

Finns att köpa på flera ställen på webben bla. www.eleven.se och på Åhléns, åtminstone här i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! :) Kan inte du ge några tips på vad man passar i för färger osv. Beroende på hårfärg och ögonfärg? :) Tex. Jag har bruna/gröna ögon och brunsvart hår och ganska brun i hyn, fast ej utländsk. Vad passar jag i då? :)

2009-02-13 @ 07:24:54
Postat av: Alexandra

Ska till Göteborg i helgen...ska snoka om dom har toofaced där på åhlens kanske....

Har varit nyfiken på den länge :)



Alexandra,Småland

2009-02-13 @ 19:44:40
URL: http://prinsessanalexandra.blogspot.com
Postat av: Maria

vilka lipplumpers har du provat då? om du tyckte toofaced var bäst?

de där verkar inte fungera på mig :(

har både too faced och lipfusion.. men det sägs ju att de ska fungera bra, båda två...

2009-02-14 @ 00:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0