Året som gick..

Stal denna lilla frågelista från Linas blogg... Ville summera året 2008, litet kul och så tycker jag.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Öh, nja. Jag bestämde mej för att bli makeup artist, men det kommer att hända först i år 2009 så det kanske inte räknas eller? Sen startade jag min YouTube och det var nåt av det bästa jag gjort på länge.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nää.. Jag skulle sluta äta godis, men det funkade inte. I år har jag lovat att jag skall äta mindre godis istället. Det är kanske lättare att hålla.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja..

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min mormor dog i oktober.

5. Vilka länder besökte du?
Inga, var bara i Finland.

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Åh herregud... Vad skall man säga. Egentligen borde jag vara nöjd med det jag har, men en kille som gillar mej (och som jag OCKSÅ gillar) och mera pengar hade inte suttit fel.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 
Jesus, det finns egentligen inga direkta datum som var viktiga i sej. Mest har jag tagit beslut som växt fram efter hand om ni förstår vad jag menar.. Att flytta och så är ju inte sånt man bestämmer sej för på en dag..
5.4 var en bra dag för då fick jag min hund Hero.

Hero var det bästa som hände mej år 2008

8. Vad var din största framgång i år?
Att jag växt som människa, och att jag bestämde mej för att gå utbildningen (vi får hoppasatt det blir lika lyckat som jag hoppas på..) jag skall gå och startade min YouTube, vilke jag aldrig vågat göra för typ två år sen.

9. Största misstaget?
Hmm, jag har inte gjort några riktigt stora tabbar, men det finns en del grejer jag borde ha hållit mej borta från och inte blandat mej i. Förklaringar här är onödiga. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag fick veta att jag hade gallstenar (fast dom har jag haft i flera år utan att fatta det), men annars har jag varit frisk mesta av tiden. Några förkylningar nu och då förståss.

11. Bästa köpet?
Min hund Hero.  Min Fendi väska som jag fyndade på Net-a-Porters rea. Mina Mac pigment och mina Mac och Smashbox borstar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Väskor, skor, smink och kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. Det finns många trevligs stunder att minnas. Min födelsedagsfest i Hangö. När jag hämtade Hero på flygfältet. Regattan som var kul som vanligt. Allt trevliga stunder med mina kompisar. Puderåkningen på sportlovet mm.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? 
Eftersom jag inte lyssnar på list-musik så har ingen av dessa låtar någon egentlig förankring till 2008 i sej, utan dom är bara bra låtar som JAG upptäckt under året. Kolla in dom på YouTube eller nåt, fördet är bra skit=) Åtminstone om ni gillar litet hårdare musik, industrial eller elektronisk musik.
 "TypeO Negative- Wolfe Moon"
" Deadmau5- Not Exactly"
"Skinny Puppy-Inquistion"
"Tinatin-Thinking Of Someone Else"
"Dope Stars Inc.- Fast And Beautiful"
"Scar Symmetry- Morphogesnesis"
"God Module- A night Like This"
"Vive La Fete- Hot Shot"
" Chromeo- Fancy Footwork"
" Cut Copy- Hearts on Fire"
"Elmodic- True Affection"
"Kavinsky- Wayfarer"
"Necro Facility-Tuxedo"
osv. osv. Listan kan göras lång. Hittar alltid ny bra musik.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2008 var inte det bästa året i mitt liv, en del tråkigt hände men jag mådde ok i det stora hela. Det var bra mycket bättre än 2007=) Är förhoppningsvis påväg åt rätt håll.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hmmm kanske haft mer engergi att ägna åt mina vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre godis haha.. Nää allvarligt talat har jag varit ganska lagom år 2008. Kanske borde jag ha spenderat litet mindre pengar. Men det borde man väl alltid eller?

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen på julafton ute på vår stuga på landet. Juldagen med mina kompisar.

19. Blev du kär i år?
Nej, men det blir jag aldrig egentligen. Litet småförälskad blir jag däremot ofta.

20. Hur många one night stands?
Haha, vad fan. Jag sysslar inte med sånt skit. Får mej bara att må dåligt och inget annat. Noll alltså.

21. Favoritprogram på TV?
Kollar inte på Tv. Däremot laddar ag ned en del och kollar på Youtube. Är tyvärr kan man säga litet beroende av förnedrings TV som tex. A shot at Love with Tila Tequila, Big Brother och liknande. Inget jag är stolt över, men man måste väl ha sina laster..hehe.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nää.. Jag brukar inte hata människor egentligen. Det finns såklart såna jag tycker illa om, men egentligen försöker jag tänka att det är synd om dom för att dom inte kan eller har vett nog att behandla sina medmänniskor bättre. Det finns alltid nåt som ligger bakom folks "avighet".

23. Bästa boken du läste i år?
Hmm..
Kinesen av Henning Mankel var riktigt bra. Nyaga av Peter Nilson var också väldigt bra. Staffan Bruuns deckare som jag läste många av under sommaren är sjukt underhållande. Läste en hel del bra böcker faktiskt när jag tänker efter.

24. Största musikaliska upptäckten?
Skinny Puppy. Geniala lixom, det ärdet enda jag kan säga.

25. Något du önskade dig och fick?
En egen hund=)  Fast jag "fick" köpa honom själv hehe.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En himla massa dyra snygga skor och designerkläder. En båt och en pojkvän. Det sistnämnda vet jag inte ensom jag önskade mej, har gett upp med killar helt egentligen.

27. Årets bästa film?
Ja...Vad skall man säga jag såg ju mest gammla filmer och nästan inga som kom ut 2008. Marie Antoinette var nog den bästa film som JAG såg under året. Den såg jag hela tre gånger och dessutom fick den mej också att läsa en biografi om Axel Von Fersen vilket är rätt bra jobbat för en film.

28. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? 
Jag gjorde inget på in födelsdag, för den var mitt i veckan. Firade någradagar senare med kaffekalas på dagen och en härlig champagne-picknick fest på en klippa vid havet i Hangö. Fyllde 26, men känner mej som 20 på sin höjd.

Jag på min födelsedagsfest..

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Tja, har väl varit litet allmänt slö, men skall bli bättre detta år.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Som alltid haha. Svart, höga klackar, stora smycken, skinnjacka, blont långt hår, klänningar, stora pilotglasögon.

31. Vad fick dig att må bra?
Att röra mej ute i naturen på cyckel eller gående. Bastubad, som alltid funkar för att slappna av och diversse kreativa sysselsättningar som att sminka och teckna.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ja, jag är känd för min mycket suspekta killsmak haha. Men Sergio Ramos (Spansk Fotbollspelare) är nog den snygging som känns mest 2008 för mej.

Så het alltså..
Så Sergio om du läser detta, så går jag gärna på dejt med dej. När som helst=)

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen. Jag skämms, jag bryr mej allt för litet. Vad skall det bli av med mej?!

34. Vem saknade du?
Min mormor som dog i höstas.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Hmm, träffade inte så många nya i verkliga livet, men många trevliga och intressanta på nätet.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att man egentligen bara kan lita på sej själv. Det låter kanske hemskt, men så ärdet som jag ser det.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år: 
Kommer inte på nån såhär på rak arm..

Kommentarer
Postat av: Lina

Men du, Sergio var inte dum... hello! :)

Gott Nytt År på dig med!



...och det var givetvis okej att du "snodde" listan, jag har själv snott den. ;)

2009-01-03 @ 21:08:15
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Jenilita

Hej gumman! åh va kul det samma! verkligen bra läsning! får toppa listan i slutet av detta år! Ska nog med göra något liknande! Puss o kram

2009-01-04 @ 02:27:33
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0