Grejer jag är sugen på just nu..

Det finns alltid saker jag är sugen på när det gäller smink och skönhet, och just nu när det är iskallt och vintrigt längtar jag verkligen till sommaren vilket kanske återspeglas en smula i mina produktval idag. Nåja vad gör det? Gillar vi inte alla sommaren?

1. Nars Albatross.

Albatross är ett vitt-guld skimmrande highlightingpuder från Nars. Det är mycket omtalat på Youtube och många påstår att det tom. är en bättre highlighting produkt än Macs Vanilla pigment. Ett måste att testa på alltså i framtiden, särskilt för mej som är litet obsessed med att festa olika tekniker och produkter för highlighlting och shading. Tycker att det är spännande hur bara litet puder kan förändra så mycket som highlighting och contouring faktiskt gör när der är snyggt gjort.

2. Mintgrönt..

Alltså, jag är bara helt fixerad vid denna färg just nu, och varje gång jag ser nåt mintgrönt dreglar jag lika mycket som Hero när han ser ett rått köttben. Det är så fint, och väldigt sommar.
Först beställde jag en mintgrön Nars ögonskugga för några dagar sen, och nu är jag väldigt sugen på färgen ovan, Aquadisiac, från Mac. Får kolla på den när jag kommer till Stockholm. Sen har jag för mej att Meke Up Store också har nåt ljusgrönt glitter. Hittade inte det på deras sida, men tyckte jag såg ett sånt i butiken när jag var där senast. Det måste jag också ha isåfall...

3. Nars Body Glow

Ännu en sommar produkt.. Jag älskar guldolja och brukar smörja in benen med det på sommaren. Fy vad mycket snyggare mina naturligt fula ben ändå bli då. Solbränna och guldolja...
Nåja, jag har inte testat på denna, och vet inte vad den doftar, men färgen ser lovande ut åtminstone. Skall helt klart beställa lagom till våren.

4. Mac Mineralized Skinfinnish.

Jag skämms att erkänna att jag aldrig någonsin testat något slags mineral make up. Kanske skulle vara på tiden nu lixom när jag faktiskt skall börja jobba med smink. Eller vad säger ni?
Är mest sugen på Mac Mineralized Skinfinnish som är ett glittrande mineralpuder i fast form som kan användas som highlighter, rouge, solpuder eller vad man nu vill och beroende på vilken nyans man väljer.


Kommentarer
Postat av: michaela

inte heller testat,, verkar ta sån tid o sminka sig med sånt. Med vanlig ögonskugga är det ju bara o smeta ner fingret o kleta på ögonlocket så är det klart!

2009-01-04 @ 14:15:22
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Rouaa

Oh om du gillar highlighters så måste jag tipsa dig om MAC Iridescent Powder i färgen Silver Dusk! Sjukt snygg. Annars finns även Golden Bronze som är skitsnygg till en mörkare hudton/när man har fått en liten bränna. :)



Cream colour base i färgen Pearl är otroligt bra att använda till highlighting med om man vill ha den dära catwalks blöta looken.



Och MACs Mineralize skinfinishes är nice! ett tips är att tex testa dom senaste mineralrougerna som kom ut nyligen i kollektionen Grand Duos. Den innehåller en "kaka" som är uppdelad i två delar. ena delen är ett rouge och den andra är en matchande mineralize skinfisnish. :)



2009-04-23 @ 03:27:16
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0