Nytt för idag + Svar om röda läppar.

Hej på er!
Idag fick jag hem litet Mac pigment som jag beställt på nätet. Ingen av färgerna var ny för mej, eftersom jag beställt dom som samples tidigare, men jag är glad för att jag fick tag på dom i större förpackning nu, eftersom de hör till mina favoriter.

Först har vi Mauvement, som jag är gladast åt att jag fick tag på i full size. Det är nämligen en otroligt fin färg, men som tyvärr är en limited edition färg, som är väldigt svår att få tag på annat än i sample size. Använde bla. Mauvement i min student- sminkning som jag gjorde för en tid sen. Kolla in bilderna här på bloggen om ni vill se hur färgen ser ut på huden.
I mitten är Frozen White, som är ett frostigt vitt pigment med blått skimmer, som jag brukar använda för highlighting när jag vill ha en litet mer "kall" underton i min sminkning. Annars använder jag oftast pigmentet Vanilla från Mac för highligting. Det är en vit nyans med guld skimmer, vilket ger ett "varmare" intryck. 
Längst till höger har vi Naval Blue, som jag också är väldigt glad att jag fick tag på. Det är nämligen en alldeles utmärkt färg för en party sminkning.

Sen över till svaret på en fråga jag fick här på bloggen:
Annika undrade om hur man skall göra ifall man har väldigt naturligt pigmenterade läppar och vill bära ljusa läppstift. Även om det är väldigt fint med naturligt röda läppar, så kan det förståss ha den effekten att läpparna alltid ser ganska mörka ut även om man använder väldigt ljusa läppstift.
Lösningen på detta kan vara:
1. Att använda en concealer på läpparna innan man lägger på läppstiftet eller läppglanset. Har man ett väldigt transparent läppglans så syns concealern ibland igenom. Då rekommenderar jag att man först täcker concealern med ett läppstift i liknande färg som läppglanset.
2. Det finns speciella primers för läpparna som också täcker rätt bra. Testa tex. Lip and Lid Primer från Smashbox.
3. Matta läppstift
täcker oftast bättre än läppglans och läppstift med mycket skimmer i. Kolla runt nästa gång du shoppar smink efter ljusa matta läppstift. Min personliga favorit är Bare från Make Up Store som täcker verkligt bra.

Hoppas du fick svar på det du undrade över Annika!=)

Kommentarer
Postat av: Annika

Tack! Absolut!

2009-01-05 @ 15:13:27
Postat av: - ● Rebecca ● -

Så hur går det med flytten?

Flyter allt på bra?



Skorna är från en butik som heter dna och ligger i stinsen.

Dom e från BRONX men har utgått ur sortimentet nu.

Finns bara i stövelmodell nu.

2009-01-05 @ 18:05:04
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: foxy

Du är verkligen superduperduktig Clara.. Kom till Oslo så kan vi sminka varandra och ha kul :)

2009-01-05 @ 21:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0