Stockholm och En Liten Nars Ögonskugga

Hej på er!
Blir ett kort inlägg såhär innan jag går och lägger mej, men nu är jag framme i Stockholm och imorgon skall jag börja på Face Stockholms Make Up Artist kurs.. Var så nervös att jag inte sov nåt alla på natten när jag åkte över med båten från Finland. Kollade bara på en massa filmer natten lång.
Gissar att samma kommer att hända i natt haha, jag är om möjligt ännu mer nervös nu..

Nåja, innan jag åkte hemifrån fick jag hem ett litet paket innehållande en av Nars grejerna jag beställt. Det var cream ögonskuggan i färgen Klondike, resten var tydligen slutsålt, och skulle komma senare. Alltså får jag vänta med att göra en resension på det tills jag åker hem till Finland nästa gång.

Vad tyckte jag då om ögonskuggan då?
Jo, jag gillade den i det stora hela väldigt bra. Färgen är fin och ljust mintgrön och den är rätt så pigmenterad. Till skillnad från andra billigare cream ögonskuggor jag testat är Nars variant varken klibbig, fet eller kletig, utan känns rätt torr och behaglig på huden.
Enda nackdelen är att den antingen bör anvädas som highligherfärg eller på ögonlocket, i globlinjen funkar den verkligen inte. Riktigt hemska veck i globlinjen är resultatet efter ett par timmar även om jag använt primer under.
Som highlighter eller ögonlocksfärg är skuggan däremot suverän och sitter länge.
Kommer deffinitivt att beställa hem i flera färger.
Betyg: 4/5

Isabella
ställde några frågor också, som jag tänkte passa på att bevara samtidigt:
Först ville hon att jag skulle resencera Nars highlighting puder Albatross. Det kommer jag också att göra. Förhoppningsvis i Februari nån gång när jag beställer hem mer Nars produkter. Förhoppningsvis finns det i lager då också... I vilket fall så är det en grej som är på kommande=)

Sedan undrade hon också litet om vad jag har för erfarenheter av Smashbox Photofinnish Primer, vilka av varianterna jag testat och om det är en produkt det lönar sej att köpa.

Det är så att jag har testat tre av Smashbox primers. Den "vanliga" genomskinliga originalvarianten, Den gröna Color Correction Primern i grönt (motverkar röda toner i hyn) samt primern med Dermaxyl Complex och SPF 15. Däremot har jag inte testat Light versionen som skall vara bra för fet hy.

Jag kan ärligt sagt säga att jag som har fet och litet känslig hy inte kan använda Smashbox primers alla dagar, utan jag använder för det mesta primer bara runt en gång i veckan om jag vill att hyn skall se extra fin ut. För det mesta är det den gröntonade primern jag använder eftersom jag har en tendens att få litet röd hy. Primern håller verkligen vad den lovar, och hyn blir verkligen jämnare i färgen och ger ett slätare intryck.

Använder jag primer flera dagar i rad får jag lätt irrierad hy och mer finnar. Detta gäller alla tre varianterna jag testat. Vet att andra på YouTube också fått samma problem så jag är inte direkt ensam om det. Sen finns det förståss de som klarar av primern hur bra som helst, men har man litet eller mycket känslig hy är det bäst att vara litet försiktig, och kanske köpa en provförpacking innan man lägger ut runt 400 kronor på en hel burk. www.eleven.se säljer primers i Travel Size, och det kan vara ett bra sätt att testa en litet mindre förpacking. Travel Size går lös runt 170 kr.

Jag planerar även att testa Nars primer, eftersom många som har problem med Smashbox klarar av den mycket bättre.

Hoppas det hjälpte dej Isabella=)

Till sist tänkte jag passa på att tipsa om en riktigt bra produkt jag köpte på Tax Free igår. Behövde en ny mascara och eftersom jag hade hört mycket gott om Diors DiorShow Iconic så köpte jag den.

Besviken blev jag inte, för mascaran är superb, och borsten väldigt lätthanterlig. Den separerar fransarna väldigt bra, vilket jag tycker är viktigt och dessutom sitter den bra och smular absolut inte. Kolla in den om du är på jakt efter en ny mascara alltså!

Nu blev detta ändå ett rätt långt inlägg, så jag säger god natt och återkommer imorgon då jag skall försöka ge mej tid att ge ut några Blogg awards=)
 

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

hoppas att allt ha gått bra på din makeuputbildning och att den leder till ett riktigt bra jobb. Kram

2009-01-12 @ 19:35:31
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: michaela

bra tips!!

2009-01-13 @ 00:30:02
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Madde

Lycka till på 1a dan på nya skolan :) Jag gick 'Make up studions' utbildning för nåra år sen.. va jätetkul och absolut värt pengarna. Jag jobbade för L'Oreal 1år innan ja tog mitt pick o pack o flytta till USA.

2009-01-13 @ 05:56:24
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Anonym

Hej Clara. Jag fyller år på lördag och skall gå ut. Skulle du kunne göra någon fin sminkning med någon snygg färg på ögonskuggorna och lägga upp i bloggen? Så jag kan bli lite inspirerad :)

2009-01-14 @ 16:14:39
Postat av: Isabella

Tack för den utförliga texten! De där travel size-flaskorna låter ju perfa! Ska nog beställa en sådan. Jag tänkte prova Photofinish light eftersom den ska vara för "blandad/fet" hy vilket jag har. Jag är lite anti krämskuggor just för att jag har så oljig hud och atyt då lägga på ännu mer "flyande" grejer känns bara dödfött...



Hoppas att du trivs på sminkskolan!



Kram, Isabella.

2009-01-15 @ 14:56:33
URL: http://annuendag.blogspot.com
Postat av: naddie

hur går allt? :D kan tänka mig att du har skitskoj på kursen! dock saknar vi lite uppdateringar här ;) kram

2009-01-16 @ 22:55:55
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: jenilita

hej gumman hoppas allt e bra med dej!!!

Tack för tipset på mascaran! ja tycker inte om den vanlga dior show den passar mej iinte alls denna kanske är bättre då, ska ta o testa den:) hoppas du haft en underbar helg gumman! Pussas

2009-01-18 @ 05:14:24
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0