Svaren på era frågor..

Japp, då var det tid för mej att sammanställa svaren på frågorna då. Tack för att ni orkade fråga=)

Hur gammal är du?
Jag är 26 år. Känner mej dock som ungefär 20, ibland som 14 och ibland som 45 haha. Är ganska barnslig för min ålder , och samtidigt ganska tantig. Konstig...

Har du husdjur?
Ja, jag har en hund. Han heter Hero och är en långhårig Collie.

Vad missar du aldrig på tv?
Jag kollar inte på Tv. Eller väldigt sällan åtminstone. Kollar jag blir det oftast sport eller nån film. Däremot kollar jag mycket på youtube och laddar ned en hel del.

Vad gör du mest hela dagarna?
För tillfället flyttar jag. Skall åka till Stockholm och gå en make up artist utbildning. Tidigare har jag jobbat med både det ena och det andra, men det är en helt annan story...

När du har tråkigt, vad gör du åt det då?
Jag har egentligen aldrig tråkigt! Haha. Jag hittar alltid på nåt att göra. Bakar, städar, läser, kollar på nåt, går ut med hunden, vad som helst egentligen.

Spelar du WoW?
Nej. Jag har många gånger funderat på att testa, men kommit till att jag har allt för lätt att bli beroende av spel haha. Jag sitter framför datorn för mycket ändå.

Spelar du spel?
Ja, det gör jag. Det blir en hel del The Sims, en stund varje dag faktiskt. Sen gillar jag att låna min systers Smackdown vs. Raw också haha.


Vill du berätta nåt om dig sj du tror ingen vet?
Hmm. Svår fråga. Jag har liksom inget som INGET vet om mej, även om många inte vet allt om mej...
En rolig detalj kunde väl vara att mina fötter har blivit mindre med tiden. Hur konstigt är inte det? När jag var 15 hade jag storlek 41, nu har jag 39,5.

 Vilken make up tycker du själv att du är allra finast i?
Oj, det beror väldigt mycket på vad jag skall ha på mej, hur mitt hår ser ut, hur brun jag är mm. Men generellt sätt gillar jag väl bäst och tycker jagser snyggast ut i bruna smokey eyes och nude lips. Sen älskar jag blåa ögonskuggor också.

Det sägs att man har 3 äkta kärlekar i livet har du funnit någon av dom?
Jag vet inte riktigt vad du menar eftersom man kan tolka frågan olika. Om man tolkar det som vilka "passioner" man har i livet så har jag hittat tre redan=)
Skidåkningen, för att jag har ängnat de sista 10 året mer eller mindre åt att leva för den och att jag upplevt så otroligt mycket genom skidåkningen.
Sminket, som är min nya passion, och som lett mej in på ett nytt spår i livet. Smink är trevligt, och för mej är det mycket mer än bara yta. Detär ett sätt att göra människor glada och att uttrycka sej själv kreativt. Jag gillar att måla också, därför har smink alltid kännts både enkelt och självklart för mej. 
Djur och natur. Jag har alltid älskat, och är uppväxt med djur.  Jag älskar att vara ute i naturen också och känna samhörighet med den. Åka skidor, vandra, cyckla eller bara sitta uppe på ett berg i skogen är sann njutning för mej.
Menar du kärlekar ur en romantisk synvinkel är det litet fattigare.. Där har jag inte funnit en enda.

Är du rädd för döden?
Nej, jag är inte rädd för döden. Däremot är jag rädd för att dö på ett hemskt sätt, som att bli mördad eller nåt. Smärta och lidande är jag rädd för alltså men inte döden. Jag är nästan sån som har en viss dödslängtan, inte på det viset att jag vill ta livet av mej alltså, utan jag är väldigt facinerad av döden. Det är bara spännande inte hemskt.

Vilken svensk kändis är din favorit?
Hmm. Måste nog säga Jonas Gardell för jag tycker att han är en briljant författare och jag älskar hans böcker.

Vilken är din favorit bok?
Det är faktiskt nästan omöjligt att säga. Jag läser en hel del, så det hade varit lättare att göra en top tio. Äh, vag skriver ned den första bra bok jag kom att tänka på: Jorden är en syndig sång av Timo K Mukka. Den är ingen mäktig och märklig story i sej, men otroligt fint skriven.  

Har du gjort något kriminelt någon gång?
Nja, jag har klottrat på väggar. Räknas det som kriminellt? Sen har jag stulit en ljustake från en krog en gång haha.

Vad är det sjukaste du gjort?
Hmm, igen. Svåra frågor detta. Jag har gjort mycket dumt och sjukt i mina dagar. Kanske att jag slängt drinkar på folk, och mycket mycket annat.

Hur föddes ditt stora sminkintresse?
Det har nog alltid funnits mer eller mindre. Sen tyckte jag att jag var ruskigt ful när jag var fjortis, och sånt måste man göra nåt åt. Så jag tog fram sminket och märkte att det oftast blev ganska lyckat. Sen har jag hållit på och sminkat mina kompisar i flera år också.

Vilken är din absoluta favoritgrej bland smink? (T.ex. den här ögonskuggan eller det läppstiftet, och ja - du får bara välja en! ;))
Det varierar, men Vanilla pigment från Mac är favoriten just nu.

Vilken är din favoritparfym?

Jag har egentligen ingen eftersom jag aldrig köper samma parfym två gånger. Oftast tröttnar jag på en doft innan jag använt upp hela flaskan. Jag har haft säkert 100 olika parfymer alltså. Just nu gillar jag dock Britney Spears (Hur pinsamt är inte det) Midnight Fantasy bäst.

Kan du gå utomhus/offentligt utan smink och hur ofta gör du det?
Ja, det kan jag, men inte i alla sammanhang. Jag sminkar inte mej bara för att jag skall gå ut och köpa mjölk eller gå på promenad med hunden. Skall jag däremot träffa människor eller så så brukar jag nästan alltid sminka mej.


Kommentarer
Postat av: michaela

jag ser din nya design nu!! NICE =D (jag är också 26 år hehe)

2009-01-07 @ 21:24:12
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är grym på sminkning ju! Hur mycket lägger du ut på smink i månaden egentligen? :)

Kram.

2009-01-10 @ 11:07:20
URL: http://marianehvvonen.blogg.se/
Postat av: Isabella

Vad kul, du fick en hel del frågor! Och det var råligt att läsa både dem och svaren :) Det där highlighting-pudret från Nars du skrev om blev jag väääldigt intresserad av. Lova att skriva utförligt m det när du testat det. Har du förresten testat Smashbox primer - photofinish. Har varit sugen på den i flera år men den är så dyr så jag har inte "vågat" köpa den ifall jag inte skulle tycka att det gör nån skillnad... Tänkte dock köpa den nya "Photofinish Light" som är för blandad/fet hy. Hur som - om du testat nån av dem - berätta gärna hur de var!



Kram, Isabella.

2009-01-11 @ 18:03:49
URL: http://annuendag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0