Läppstift + Fashion Week..

Mycket är på G just nu, inte bara på min YouTube då, utan också ute i modevärlden. Som ni vet är mode och make up tätt sammankopplade, särskilt nu i dessa tider när modeveckorna avlöser varandra.
Några av mina favoriter so far är:

Versace... När gillar jag INTE Versaces sminkningar egentligen?! Riktigt, riktigt enormt sotade ögon och nude lips kan aldrig bli fel i mina ögon.

Prada. Så coolt, att jag allvarligt talat funderar på att bleka mina egna ögonbryn för att kunna få till en riktigt bra tutorial på denna på YouTube. Knäppt kanske, men jag älskar looken.

Gucci. Det luktar 80-tal, och det är coolt. Jag gillar 80-talet, jag gillar de utdragna linjerna och färgerna. En klar hit, enligt mej.

Mer fashion week smink kommer snart, och jag ser med spänning fram emot vad som kommer...

Sen en kort uppdatering av mina inköp på sista tiden.

Som ni kaske märkt har jag varit litet fixerad av läppstift på sista tiden, och det fortsätter i samma spår. Här är de nya färgerna: (Ovanifrån, från vänster)
1. Champagne (Snygg skimmrande nude färg som funkar på de flesta)
2. Please (Cool orange. Jag tror på starka färger på läpparna i sommar..)
3. Truth (Ganska basic, men bra att ha i kitet)
4. Eggplant, (Kanske inte den mest använda färgen, men grymt snygg) alla fyra från Face Stockholm
5. Läppglans nr. 98 från Chanel. (Riktigt stiligt och läckert, trots att jag inte är så förtjust i glittrande gloss egentligen.)

Tack för alla kommentarer jag fått för övrigt! Kul att ni gillat min senaste look. För den som vill finns det nu en tutorial på den på YouTube. Klicka här om ni vill se den.

Kommentarer
Postat av: natalia

HAHA Clarita, har nördat mig igenom hela fashion week nu på style.com och blev helt kär i Gucci. LOVES IT!

Dramatiskt 80-tal!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-03-05 @ 20:52:28
Postat av: charlotte

as coola sminkningar men när ska man använda ig av dom ? inte så ofta man e på fashion week.. älskar o sminka o grejja me färger men känns som de lätt blir så att ja e översminkasd mot omgivningen?

2009-03-13 @ 14:00:00
URL: http://amazinglotta.blogg.se/
Postat av: Miss X Jung

läckert med eggplant på läppstiftet, skulle jag verkligen vilja prova ^^

2009-03-13 @ 14:07:23
URL: http://asianhit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0